Posted on 1 Reactie

Bedrijfadministratie opzetten, wie helpt?

Achter de schermen ben ik met de uitwerking van mijn bedrijf bezig. En dus zit er kans in dat ik binnenkort iets ga verkopen en dus geld verdienen. Dat geld moet ik opgeven bij het UWV, het zal verrekend worden met mijn uitkering.

Nu heeft de arbeidsdeskundige gezet dat ik, afhankelijk van de hoogte van het verdiende bedrag, elke 3 maanden of elke jaar, een overzichtje moet inleveren. Er moet in staan wat ik aan kosten gemaakt heb en wat ik verdient heb. Ook zal ik voor de Belastingdienst het een en ander moeten noteren. Ik heb weleens iets gelezen hierover maar eigenlijk leer ik het liever van iemand persoonlijk, dat blijft beter hangen en dan kan ik tenminste vragen stellen en direct het antwoord krijgen.

Zal ik de Belastingconsulente die ook een administratiekantoor heeft vragen en haar voor een uur betalen of is er iemand in mijn grote netwerk die mij kan helpen of die iemand kent die mij als enthousiaste, gepassioneerde startende ondernemer wil helpen? Helemaal top zou het zijn als het iemand in Alkmaar of omgeving is bij wie ik langs kan komen of die bij mij langs wil komen. Want ik vind dat persoonlijke contact erg fijn.

In de boeken over je droom waarmaken lees ik steeds dat het goed is je te omringen met mensen die een voorbeeld zijn en met mensen je kunnen en willen helpen. Op mijn beurt kan ik anderen ook weer helpen met mijn talenten.

Daarnaast ben ik ook benieuwd hoe andere zelfstandig ondernemers dit aangepakt hebben. Dus, wie heeft er tips of wil er een ervaring delen?

1 thought on “Bedrijfadministratie opzetten, wie helpt?

  1. […] Contact ← Bedrijfadministratie opzetten, wie helpt? […]

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.